Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law

Advanced search

The role of the leader in formation corporate social responsibility of an organization

Abstract

At present, the role of non-material factors of economic, development has gained the momentum and the research in the field of social policy and corporate social responsibility of organizations has been actively developed. A special role in those processes belongs to the leaders, since it is them who determine the main components of the organization social policy, they are entrusted with social responsibility, both to staff and to society. The article analyzes the social functions of business, shows the systemic nature of corporate social responsibility as an important component of the company’s development strategy, which has an impact on the social and economic life of society as a whole. Proposals are made to enhance the social responsibility of managers of Russian enterprises and organizations.

About the Author

Ekaterina Anisimova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Горфинкель В.Я., Попадюк Т.Г. Малый инновационный бизнес: Учеб. М.: НИЦ ИНФРА-М, 2013.

2. Архипова Н.И., Абаев А.Л. Внутренний маркетинг как эффективный инструмент кадрового менеджмента в организации // Вестник РГГУ. Серия «Экономика. Управление. Право». 2016. № 3 (5). С. 65-76.

3. Радаев В.В. Экономическая социология. М., 2005.

4. Бессонова И.С., Николаева И.В. Правовое регулирование корпоративной социальной ответственности: заграничный и российский опыт // Актуальные проблемы права: Материалы III Междунар. науч. конф. Москва, ноябрь 2014 г. М.: Буки-Веди, 2014.

5. Бондаренко В.В. Корпоративная социальная ответственность: Учеб. пособие. М.: НИЦ ИНФРА-М, 2015.

6. Малеева Т.М., Зубаревич Н.В., Овчарова Л.Н., Бурдяк А.Я. Социальная поддержка: Уроки кризисов и векторы модернизации. М.: Дело, 2010.

7. Кафидов В.В. Стимулирование потребности предпринимателей в развитии человеческого капитала. М.: Дело, 2013.

8. Захаров Н.Л., Кузнецов А.Л. Управление социальным развитием организации: Учеб. М.: Инфра-М, 2006.

9. Веснин В.Р., Кафидов В.В. Корпоративное управление: Учеб. М.: ИНФРА-М, 2017.


Review

For citations:


Anisimova E. The role of the leader in formation corporate social responsibility of an organization. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2017;(2):55-65. (In Russ.)

Views: 374


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6304 (Print)