From the history of international marketing. The USA and Japan - the struggle for the right to be the first country that discovered the world of marketing technology
Abstract
About the Authors
Oleg ArtemovRussian Federation
Stanislav Ovchinnikov
Russian Federation
References
1. Электронный архив людей. Сайрус Маккормик. [Электронный ресурс] URL: http://people-archive.ru/character/sayrus-makkormik (дата обращения: 18.01.2017).
2. История управленческой мысли: Учеб. / Под ред. Н.В. Овчинниковой. М., 2013. С. 339.
3. Roberts J.G. Mitsui. N. Y.; Tokyo, 1988. P. 15-16.
4. Лещенко Н.В. Из самураев в купцы: История торгового дома МИЦУИ [Электронный ресурс] // ISTORJA.RU. URL: http://istorja.ru/forums/topic/1586-istoriya-dzaybatsumitsui-konoike-nakai (дата обращения: 25.02.2017).
5. Takekoshi Y. The Economic Aspects of the History of the Civilization of Japan: In 3 vols. L., 1930. Vol. 3. P. 92.
6. Гальперин А.Л. Очерки социально-политической истории Японии в период позднего феодализма. М.: Наука, 1963. C. 211-212.
7. Бродель Ф. Материальная цивилизация, экономика и капитализм: XV-XVIII вв.: В 3 т. Т. 2: Игры обмена. М.: Прогресс, 1988. С. 146.
Review
For citations:
Artemov O., Ovchinnikov S. From the history of international marketing. The USA and Japan - the struggle for the right to be the first country that discovered the world of marketing technology. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2017;(2):43-54. (In Russ.)