Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law

Advanced search

Comparative analysis of methods for promotion of educational services at the leading Moscow universities

Abstract

This article deals with the promotion of educational services of the Higher School. The number of the most frequently used marketing communication instruments includes: advertising in press, TV and radio advertising, outdoor advertising, printed and souvenir materials, exhibitions and fairs associated with education, open days, scientific conferences and seminars, on-line advertising and other forms of online communications, creation and maintenance of the official site of the university, the maintenance of pages and public pages in social networks and others. The article carries out the analysis of the basic resoures and methods of marketing communications used by the leading Moscow universities for promotion their services.

About the Authors

Larisa Korchagova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Karina Alakhverdova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Шевченко Д.А. 3000 терминов: реклама, маркетинг, PR. М., 2012. С. 345.

2. Корнилова Е.Е. Слово и изображение в рекламе. Воронеж: Кварта, 2001. С. 82.

3. Полякова О.В. Механизм управления продвижением // Известия Тульского государственного университета. Экономические и юридические науки. 2013. № 1. С. 72-81.

4. Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании. М.: Интерпракс, 1995. 240 с.

5. Конина О.В. Маркетинговые коммуникации в продвижении вуза [Электронный ресурс] // Education and Science. URL: http://www.rusnauka.com/25_DN_2008/ Economics/29193.doc.htm (дата обращения: 15.09.2014).

6. Шевченко Д.А. Маркетинговые коммуникации образовательных услуг (на примере РГГУ) // Практический маркетинг. 2001. № 3. С. 9-14.

7. Российский государственный гуманитарный университет. Официальный сайт [Электронный ресурс]. URL: http://www.rsuh.ru.

8. Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова. Официальный сайт [Электронный ресурс]. URL: http://www.msu.ru.

9. Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики». Официальный сайт [Электронный ресурс]. URL: http://www.hse.ru.

10. Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова. Официальный сайт [Электронный ресурс]. URL: http://www.rea.ru.

11. Российский университет дружбы народов. Официальный сайт [Электронный ресурс]. URL: http://ww.rudn.ru.


Review

For citations:


Korchagova L., Alakhverdova K. Comparative analysis of methods for promotion of educational services at the leading Moscow universities. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2015;(1):82-93. (In Russ.)

Views: 518


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6304 (Print)