Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law

Advanced search

Peculiarities of product portfolio formation in pharmaceutical market

Abstract

The article examines the main characteristics and features of the pharmaceutical market, which include: high costs of the market,highly qualified personnel, availability of special equipment, high rates of development, and others. Particular attention is paid to the formation of the product portfolio of pharmaceutical companies. This article describes the use of the two methods - the matrixes of the Boston Consulting Group and the McKinsey matrixes for forming the product portfolio of the pharmaceutical company “Evalar”. Using those techniques, allows pharmaceutical companies to form their product portfolio best.

About the Authors

Larisa Korchagova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Yulia Cheremushkina
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Васнецова О.А. Маркетинг в фармации. Москва: Книжный мир, 2009. С. 84.

2. Федеральный закон от 17 июля 1999 г. № 178-ФЗ «О государственной социальной помощи» (в ред. Федерального закона от 22 августа 2004 г. № 122-ФЗ) // СПС «КонсультантПлюс». URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_23735/ (дата обращения: 06.12.2017).

3. Приказ Министерства здравоохранения РФ от 31 июля 2000 г. № 301 «О введении в действие отраслевого стандарта “Принципы и порядок построения классификаторов в здравоохранении. Общие положения”» // Контур.норматив. URL: https://normativ.kontur.ru/document?moduleId=1&documentId=27940 (дата обращения: 06.12.2017).

4. Приложение к Информационному письму от 09 декабря 1994 г. № 01-07/405 // Сейчас.ру. URL: https://www.lawmix.ru/moscow-prof/68540 (дата обращения: 06.12.2017.)

5. Официальный сайт компании «Эвалар». URL: https://www.evalar.ru/.

6. Томсон А.А. Стратегический менеджмент: Концепции и ситуации для анализа: пер. с англ. 12-е изд. Москва: Вильямс, 2012. С. 375.

7. Портер М. Конкурентная стратегия. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2007. С. 259.


Review

For citations:


Korchagova L., Cheremushkina Yu. Peculiarities of product portfolio formation in pharmaceutical market. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2017;(4):61-73. (In Russ.)

Views: 469


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6304 (Print)