Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law

Advanced search

The methods of managing inclusive education at higher education institutions

Abstract

The author presents findings of studies in those methodological principles which he considers as a basis for resolving of inclusive issues. The article describes essential characteristics of the inclusive educational process in higher school, the features and functions of management, performance criteria. The purposes and technologies of complex support for disabled students learning in higher education institutions.

About the Author

Anatoly Gerasimov
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» // Российская газета. 2015. 11 нояб.

2. Федеральная целевая программа развития образования на 2016-2020 годы // Официальный интернет-портал правовой информации. [Электронный ресурс] URL: http://www.pravo.gov.ru (дата обращения 22.11.2015).

3. Выготский Л.С. Педагогическая психология. М.: АСТ: Астрель: Хранитель, 2008.

4. Сатарова Л.А. Компетентность в области инклюзии как одно из условий успешной модернизации образования // Сайт издательства Современной гуманитарной академии [Электронный ресурс] URL: http://www.edit.muh.ru/content/mag/trudy/04_2009/06.pdf (дата обращения 06.10.2015).

5. Хафизулина И.Н. Формирование инклюзивной компетентности будущих учителей в процессе профессиональной подготовки: Автореф. дис. … канд. пед. наук. Астрахань, 2008.


Review

For citations:


Gerasimov A. The methods of managing inclusive education at higher education institutions. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2016;(2):46-53. (In Russ.)

Views: 314


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6304 (Print)