Formation and evaluation of effectiveness advertising and information space of retail
Abstract
This article presents a category of the “promotinal space” in the format of new system of relation between territory subjects. The author conducts structural analysis, identifies trends and directions of the theory and practice of using of promotional space in the territorial marketing. Authorial assessment methodology of retail promotional space and also an assessment of the effectiveness of merchandising are offered.
Keywords
маркетинг территории,
модель рекламно-информационного пространства,
конкурентоспособность территории,
имидж,
оценка эффективности,
показатели мерчандайзинга,
POS-материалы,
структурно-функциональный анализ рекламно-информационного пространства,
territorial marketing,
model of retail promotional space,
territory competitive ability,
image,
assessment of the effectiveness,
merchandising indicators,
POS-items,
structural-functional analysis of retail promotional space
About the Author
Oleg Novikov
Russian State University for the Humanities
Russian Federation
References
1. Воат А.А. Рекламно-информационное пространство и его влияние на формирование массового сознания: социально-философский анализ: Автореф. дис. … канд. филос. наук. Ярославль, 2011. С. 8.
2. Панкратов Ф.Г., Баженов Ю.К., Шахурин В.Г. Рекламная деятельность. М.: Дашков и Кo, 2007. С. 81.
3. Федотов Л.Н. Социология рекламной деятельности. М.: ОНИКС, 2007. С. 19.
For citations:
Novikov O.
Formation and evaluation of effectiveness advertising and information space of retail. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2016;(2):80-85.
(In Russ.)
Views:
266