Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law

Advanced search

Marketing approach to the sports industry management

Abstract

This article examines trends in the Russian sports industry management development and analyzes the content of sports industry and its component parts, the prospects for their development in the Russian Federation at major international competitions. The authors justify the use of the marketing approach to the sports industry management at different hierarchical levels. The article deals with specific marketing action by the example of “Dinamo” football club (Moscow) and provides recommendations to improve its financial condition.

About the Authors

Vladimir Aleksunin
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Vladimir Baskakov
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


References

1. Явленин И. Спортивный маркетинг // Интернет-проект «Энциклопедия маркетинга» [Электронный ресурс]. URL: http://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/sport.htm (дата обращения: 12.03.2016).

2. Dobson S., Goddard J. The Economics of Football. Cambridge University Press, 2001.

3. ФИФА выделяет 4 миллиарда долларов на подготовку к ЧМ-2018 // «Новый Калининград.Ru» [Электронный ресурс]. URL: https://www.newkaliningrad.ru/news/briefs/community/6110992 (дата обращения: 12.04.2016).

4. Орлов А.В. Национальная маркетинговая стратегия в спорте // Вестн. спортив. науки. 2012. № 1. С. 53-58.

5. Томич М. Особенности PR-коммуникации в сфере спорта // Проект «Вернский» [Электронный ресурс]. URL: http://vernsky.ru/pubs/5290/Osobennosti_PR-kommunikatsii_v_sfere_sporta (дата обращения 12.04.2016).

6. Архипова Н.И., Родионов И.И. Изменение содержания и роли факторов производства как источника конкурентоспособности в современном мире // Вестник РГГУ. 2015. № 1. Серия «Экономика. Управление. Право». С. 9-16.


Review

For citations:


Aleksunin V., Baskakov V. Marketing approach to the sports industry management. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2016;(3):92-101. (In Russ.)

Views: 407


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6304 (Print)