Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law

Advanced search

Role and importance of corporate style in formation company image and promote its products and servicesy

Abstract

Corporate style allows one to create a positive image of the company and with proper use can significantly increase the number of consumers. This article analyzes main elements of the corporate identity, as well as a variety of the tools and carriers of corporate identity. In order to determine the role and significance of corporate identity the foreign and domestic experience in its formation was studied. In the formation of corporate identity every company and organization should reflect the distinction of a particular company, which is submitted for review of customers, partners and the general public.

About the Authors

Larisa Korchagova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Valeriya Krushnyak
“BINBANK”
Russian Federation


References

1. Шевченко Д.А. Реклама. Маркетинг. PR: Учебно-справ. пособие. М.: РГГУ, 2014. С. 390.

2. Туватова В.Е. Фирменный стиль предприятий индустрии питания // Маркетинг. 2013. № 2 (129). С. 77.

3. Голубкова Е.Н. Маркетинговые коммуникации: Учеб. пособие. М.: Финпресс, 2003. С. 190.

4. Ромат Е.В. Реклама. СПб.: Питер, 2001. С. 181.

5. Фоли Дж. Энциклопедия знаков и символов. М.: Вече-Арт, 1997. С. 10.

6. Рожков И.Я. Брендинг: Учеб. для бакалавров. Серия «Бакалавр. Углубленный курс». М.: Юрайт, 2013. С. 85.

7. Синяева И.М. Маркетинг. М.: ИНФРА-М, 2014. С. 168.

8. Домнин В.Н. Брендинг: новые технологии в России. СПб.: Питер, 2004. С. 155.

9. Чармэссон Г. Торговая марка: Как создать имя, которое принесет миллионы. СПб.: Питер, 1999. С. 18.

10. Ries A., Ries L. The Immutable Laws of Internet Branding. N. Y.: HarperBusiness, 2000. P. 59-70.

11. Огилви Д. Огилви о рекламе. М.: Эксмо, 2011. С. 15.

12. Ромат Е.В. Реклама. СПб.: Питер, 2001. С. 188-189.

13. Райс Э., Траут Дж. Маркетинговые войны. СПб.: Питер, 2003. С. 150-152.

14. Линдстром М. Чувство бренда: Воздействие на пять органов чувств для создания выдающихся брендов. М.: Эксмо, 2008. С. 35.

15. Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм: Учеб. для студентов вузов. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. С. 364.

16. Джефкинс Ф. Реклама: Учеб. пособие для вузов: Пер. с англ. / Под ред. Б.Л. Еремина. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. С. 357.

17. Руководство по использованию фирменного стиля Финансовой группы «Открытие», 2014 // Сеть многофункциональных центров Ставропольского края [Электронный ресурс]. URL: http://umfc26.ru/umfc26/upload/file/logobook_30.03.pdf

18. Шарков Ф.И. Константы гудвилла: стиль, паблисити, репутация, имидж и бренд фирмы. М.: Дашков и Ко, 2009. С. 59-60.


Review

For citations:


Korchagova L., Krushnyak V. Role and importance of corporate style in formation company image and promote its products and servicesy. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2016;(2):113-123. (In Russ.)

Views: 2953


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6304 (Print)