Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law

Advanced search

Features of organization competitiveness management in the modern context

Abstract

A company success means a skill of fast adaptation to changes of market conditions and to surpass the competitors by quality of production, speed of service, wide assortment and low price.Competitiveness, being one of the basic criteria of company’s activity evaluation, is not an immanent element. Management of competitiveness is a combination of actions for controlling of advantages.

About the Authors

Galina Shishkova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Ekaterina Shishkova
State Atomic Energy Corporation ROSATOM
Russian Federation


References

1. Шишкова Е.А, Шишкова Г.А. Стратегия компании: современные подходы и проблемы // Вестник РГГУ. 2013. № 3. Серия «Управление». С. 22-29.

2. Быков В.А. Управление конкурентоспособностью. М.: Инфра-М, 2013. 276 с.

3. Шишкова Г.А. Эффективность стратегии развития предприятия: проблемы оцен ки // Вестник РГГУ. 2014. № 3. Серия «Управление». С. 26-35.

4. Тарануха Ю.В. Конкуренция: система и процесс. М.: Дело и Сервис, 2012. 672 с.

5. Портер М. Конкурентное преимущество. М.: Альпина Пресс, 2006. С. 30-34.

6. Говорун А.В. Очерки модернизации российской промышленности. Поведение фирм. М.: ГУ-ВШЭ, 2014. 399 с.

7. Системы сертификации России обязательные и добровольные [Электронный ресурс] // Агентство по сертификации «РоТЕСТ». URL: http://rotest.ru/sistemysertifikacii-rossii (дата обращения: 10.09.2014).

8. Сури Р. Время - деньги. Конкурентные преимущества быстрореагирующего производства. М.: Бином. Лаборатория знаний, 2013. 326 c.


Review

For citations:


Shishkova G., Shishkova E. Features of organization competitiveness management in the modern context. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Economics. Management. Law. 2015;(1):54-60. (In Russ.)

Views: 317


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6304 (Print)